Tipy a nápady pre domácu kanceláriu, ktoré vám dodajú viac chuti do práce

08.04.2021

Ak pracujete z domu alebo o tom ešte len uvažujete, môžete mať z domácej kancelárie väčší úžitok, ak si ju správne zariadite. Vôbec tu nejde o drahé stoly či stoličky, ale skôr o pohodlie a právny štýl, ktorý vyhovuje len vám. Či už ste zvyknutí doma pracovať, študovať alebo využívate domácu kanceláriu na svoje hobby, kľúčové je to, aby vás tento priestor inšpiroval a dodal vám aj dostatok pokoja. Našťastie, vytvorenie priestoru, ktorý je pre vás ideálny, je celkom jednoduché. Nasledujúce nápady na zútulnenie domácej kancelárie vám pomôžu zvýšiť vašu produktivitu a prinesú viac radosti z práce a zároveň vám pomôžu udržiavať si poriadok.

1. Doprajte si svoj vlastný kútik

Nájdenie vyhradeného priestoru, ktorý bude patriť len vám a vašej kreativite, je jedným z najjednoduchších spôsobov, ako zvýšiť svoju produktivitu v prostredí domova. Preskúmajte váš byt a nájdite si priestor, ktorý je trochu ďalej od hlavného diania. Akonáhle takéto miesto nájdete, čo najjednoduchším spôsobom si ho zariaďte - prineste si tam stôl, stoličku, notebook a pár vašich obľúbených kníh a doplnkov, ktoré vás inšpirujú. Takto ľahko získate pracovný priestor bez toho, aby ste museli niečo kupovať. A hlavne - nikto vás nebude rušiť. Tento priestor si udržiavajte v poriadku, aby ste tešili, keď si tam sadenete a začnete pracovať. 

Tip: Pracovný kútik je jednoduchý spôsob rozdelenia priestoru, kde môžete v pokoji pracovať a sústrediť sa. Je ideálny pre tých, ktorí chcú využiť miesto napríklad v obývačke alebo v spálni.


2. Použite hravé a farebné doplnky

Vašu domácu kanceláriu môžete jednoduchým spôsobom vylepšiť tak, že použijete rôzne farebné doplnky. Pridaním takýchto veselých dekorácií bude vaša kancelária pôsobiť pútavo a zábavne. To môže ovplyvniť aj váš prístup k práci - oživiť, inšpirovať, rozveseliť, uľahčiť a zrýchliť. Veselé dekorácie môžete doplniť motivačnými a vtipnými textami a každý pohľad na ne vám zlepší náladu a dodá chuť do práce.

Tip: Ak budete mať svoj priestor pekne usporiadaný a farebný, môže to výrazne zmeniť váš spôsob práce. Nielen, že vám umožní sústrediť sa na jednu činnosť, ale pomôže vám to aj v udržiavaní poriadku.

3. Pridajte pohovku

Niektoré priestory si priam pýtajú, aby sa zútulnili. Existuje lepší spôsob, ako dodať pohodlie do miestnosti, ako je doplnenie pohovky? To funguje najmä pre tých, ktorí trávia veľa času prácou v domácej kancelárii. Pohovka je vhodná do miestnosti, kde je dostatok priestoru. Doplňte do vašej kancelárie peknú pohovku alebo aspoň kreslo (alebo dve kreslá so stolíkom) a využite toto pohodlné sedenie na pracovné online konferencie namiesto strnulého sedenia na stoličke.

Tip: Vyberte si farbu pohovky, ktorá je iná, ako ostatné zariadenie vašej kancelárie. Vytvoríte tak zaujímavý kontrast v miestnosti a pohovka bude mať "zvlášte postavenie".


4. Pohrajte sa s tabuľovou farbou

Pre tých, ktorí si radi robíte veľa poznámok, či už na papier alebo do počítača, bude tabuľová stena príjemnou zmenou. Využite túto plochu na poznámky, grafy, nákresy alebo dokonca zoznamy úloh a budete ich mať stále na očiach. Natrite si stenu za / alebo vedľa vášho pracovného stola tabuľovou farbou a konečne budete mať k dispozícii dostatok miesta. A nemusíte použiť iba čiernu, tabuľové farby sú rôzne. Alebo - použite magnetickú farbu!

Tip: Výhodou tabuľovej steny je, že poznámky z nej nestratíte. Pokiaľ vám ich niekto - príliš čistotný - neumyje:-)

5. Vyzdobte si kanceláriu zeleňou

Ak pridáte trochu sviežej zelene, vaša domáca kancelária bude okamžite pôsobiť veľkolepo. A nielen, že bude vyzerať veľkolepo, ale rastliny rôznych veľkostí a farieb môžu dodať priestoru zaujímavú textúru a farebnosť. Ide iba o to mať správne druhy rastlín. Zvoľte si rastliny, ktoré sú nenáročné na pestovanie, teda nepotrebujú veľa svetla a časté polievanie. 

Tip: Ak chcete dosiahnuť ešte vyšší level, zvoľte si zelenú stenu. Tie sú v kancelárskych priestoroch veľmi trendové, tak prečo ich nevyužiť aj doma?

6. Vyskúšajte dlhý stôl

Ak máte pochybnosti o tom, aký stôl si vybrať, skúste dlhý stôl pod oknom alebo pri stene. Prípadne to môže byť zavesený stôl bez nôh, ktorý môžete zladiť s peknými pracovnými stoličkami bez toho, aby miestnosť pôsobila preplnená. Nezabudnite na správne osvetlenie pracovnej plochy na viacerých miestach. Pekné police nad stolom dodajú priestoru štýl a pomôžu udržiavať poriadok. 

Tip: Zvoľte si čo najdlhší stôl, aby ho mohlo používať viac ľudí, alebo ak chcete pracovať na viacerých projektoch súčasne.

7. Minimalizujte, čo sa dá

Ak nemáte veľa miesta, ale potrebujete domácu kanceláriu, kľúčom sú minimálne rozmery a dodržanie štýlu miestnosti. Takto doplnením kancelárskeho stola a stoličky miestnosť nezahltíte. Súčasne sa vyhýbajte veľkému množstvu doplnkov, ktoré vytvárajú vizuálny chaos. Tak budú aj vaše malé priestory pôsobiť čisto a útulne.

Tip: Mať minimalistickú domácu kanceláriu neznamená, že bude nudná. Môžete pridať zaujímavý farebný prvok, aby miestnosť ožila.

Tipy na záver, ako si udržať poriadok v domácej kancelárii a ako šetriť


Decluttering

Vždy, keď poobede alebo podvečer prácu ukončíte, povyhadzuje nahromadené zbytočnosti (papieriky, zvyšky jedla) a poukladajte si veci na stole. Čo sa dá, odložte do zásuviek. Keď ráno prídete k vášmu pracovnému stolu, poteší vás pohľad naň a do novej práce sa pustíte s väčším elánom.

Pravidelne - raz za týždeň alebo raz za mesiac urobte radikálny decluttering - zbavte sa chaosu a zbytočností. Vytrieďte všetky papiere na stole, zbavte sa ich čo najviac. Predsa všetky dokumenty máte v počítači. Povyhadzujte letáky, popísané papieriky, účtenky, nepíšúce perá a fixky...

Triedenie alebo decluttering pracovného stola a okolia urobte najmä vtedy, ak máte pocit, že stagnujete, že nové nápady neprichádzajú a že vás niečo brzdí. Uvidíte, ako vám upratovanie pomôže. Spolu s uprataním stola a zásuviek a povyhadzovaním zbytočností si vyčistíte aj hlavu.

Šetrenie

Ak si vediete domáce účtovníctvo, odkladajte si účtenky do krabice a raz za mesiac spočítajte vaše príjmy a náklady. Skúste si urobiť prehľad, koľko peňazí ste minuli na potraviny, drogériu, kozmetiku, domácnosť, oblečenie, lieky atď. Možno zistíte, kde plytváte a nabudúce si dáte väčší pozor, koľko miniete. Ako plytváte, zistíte veľmi ľahko podľa toho, koľko potravín vyhodíte.

Plánovanie

Keď budete mať vo vašom home office poriadok, oveľa ľahšie sa vám bude premýšľať a plánovať. Čistý stôl - doslova aj v prenesenom význame - je zárukou, že vám práca pôjde od ruky a nič vás nebude rozptyľovať.


Ak potrebujete poradiť a pomôcť s triedením, rada vám pomôžem. Využite moje konzultácie alebo koučing.


Alex

Vaša Poriadkumilovná

 



Kvety ako zdroj energie


Dekorácie pre potešenie


Minimalizmus, ktorým získate viac


Ako môže pozadie zmeniť vašu domácu kanceláriu


Inšpirácie: https://www.trendir.com/home-office-ideas-to-improve-productivity/

Fotografie: www.canva.com